Продължаваме темата за възможните решенията на проблема с липсата на мотивация на служителите след празничните дни, която Ви представихме в предишното ни издание.
Поставете постижими цели
По време на предпразничните дни целта на Вашите служители може да бъде само една, а именно да издържат до момента, в който удари часовникът и оповести началото на почивните дни. Но когато празниците са приключили и Вашите служители са отново в офиса, изглежда сякаш протакат всяка една своя задача. Това е така, защото вече липсва факторът на очакване на нещо вълнуващо, което да ги мотивира. Това е времето, в което мениджърът трябва да се намеси и отново да върне този фактор в съзнанието на своите служители. Чудесен начин за постигане на това е чрез поставянето постижими цели. Служителите Ви трябва отново да усетят колко е приятно да приключат с една задача или дори с цял куп такива. Дори екипът Ви да работи върху мащабен проект, разделете задачите на по-малки отделни части. Така всяка една от тях, ще е по-лесно постижима и служителите Ви няма да бъдат стресирани от факта, че трябва да се справят с цял един проект наведнъж.
Осигурете инструменти за успех
Следваканционният период може да бъде чудесно време, за да демонстрирате интерес и загриженост към Вашите служители. Ако служители Ви са възпрепятствани по някакъв начин от това ефективно да изпълняват задълженията си, то със сигурност процесът по навлизане обратно в работния процес, ще бъде труден. Нека бъдем честни, никой не обича принтер, който спира да работи без причина или компютър, който се рестартира без предупреждение. Използвайте шанса с началото на работните дни да се поинтересувате от проблемите, които служителите Ви може да имат в офиса. Те ще оценят вниманието и загрижеността Ви и е по-вероятно това да ги сближи, както с Вас, така и с компанията.
Здравословна конкуренция
Здравословната конкуренция е един чудесен начин да се даде бърз старт на връщането на служителите към работата. Споделянето на примери за успехи на колеги на работното място може да мотивира другите членове на екипа да се ангажират повече с тези хора, защото те също искат тяхната работа да бъде поставяна за пример. Конкуренцията създава усещане за другарство, което е изключително важно за изграждане на ангажираност на служителите към компанията.
Изразете своята признателност
Неформалните разговори с отделните членове на екипа са чудесен инструмент за демонстриране на признателност за добре свършената работа. Питайте, но по-важно искрено слушайте какви са проблемите и идеите на Вашите служители. Служителите Ви, ще се зарадват да получат внимание не само от Вас, но и от своите колеги. Фирмено парти с церемония по награждаване на най-заслужилите служители през изминалата година е чудесен начин те да получат признателност от Вас и от целия екип.
Най-важното е активно да изразявате Вашата признателност. Ако служителите Ви разпозават, че Вие осъзнавате и цените техния принос за успеха на компанията, то това ги кара да се чувстват добре за работата, която вършат и е много вероятно да продължат да я изпълняват със същата възходяща траектория и в бъдеще.
Прочетете: Как да мотивирате служителите си след празниците? Част 1